אז כיצד בוחרים קורס סייבר?

עולם הסייבר ואבטחת המידע הינו עולם תוכן רחב הכולל בתוכו התמחויות ותת התמחויות רבות ומגוונות. נכון שלימודי המבוא ונושאי הבסיס הינם זהים לכולם אך בשלב די מוקדם תדרשו למקד את עצמכם בתחום ההתמחות בו תהיו מעוניינים להשתלב.

על אף שאין מניעה ואף הגיוני לבחור את תחום ההתמחות רק לאחר השלמת שלב המבואות והכרות ראשונית עם יסודו המקצוע. אנו ממליצים כי כבר בשלב בחירת קורס סייבר הראשון שלכם תיתנו את הדעת לגבי תחום התמחות אליו אתם מכוונים: תחקור, בדיקות חדירות, תקינה ועוד. זאת מאחר ומומלץ לבחור במוסד לימודים שאינו מציע קורסי מבוא בלבד, אלא מוסד המציע קורסים גם קורסים מקצועיים מתקדמים המאפשרים המשך התמקצעות וקידום.

השלב הבא הוא בחירת הקורס המתאים ביותר עבורכם. בישראל מספר גופים רב המציע קורסים וסדנאות בתחום הסייבר. על כן, יש בשוק מגוון רחב מאוד של קורסים מה שעשוי להפוך את הבחירה בקורס ובמוסד הנכון לאתגר לא פשוט. אנו בטוחים שתעשו את ההחלטה נכונה עבורכם, אך כמי שפעילים בתחום ההדרכה הטכנולוגית כבר מעל 15 שנה, נשמח לעזור בכמה דגשים חשובים שיסייעו לכם בתהליך קבלת ההחלטה:

א. בתחום הסייבר, כמו בתחומים רבים אחרים, ניסיון מעשי הינו אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על אפשרויות התעסוקה העומדות בפני הבוגרים. אנו ממליצים לוודא כי הקורס בוא אתם בוחרים הינו קורס מעשי הכולל דגש על תרגול רב, תוך שימוש במעבדות וטכנולוגיות מתקדמות.

ב. לימוד תחום חדש הינו כמעט תמיד משימה הדורשת השקעה ורצינות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתחום טכנולוגי מתקדם. במידה ובכוונתכם להשתלב כאנשי מקצוע בתחום הסייבר, וודאו כי הקורס בו אתם בוחרים הינו אכן קורס מקצועי מעשי (בתוכנו ובהיקפו) ולא קורס העשרה תיאורטי.

ג. להסמכות מקצועיות בתחומי ה-IT והסייבר חשיבות רבה והן אף עשויות לסייע במציאת עבודה בתחום. אם זאת, אנו ממליצים לבחון בקפידה את רשימת ההסמכות אליהן מכין הקורס על מנת לוודא כי להסמכות המוצעות הינן אכן הסמכות מוכרות ומובילות אשר להן זיקה ישירה לעיסוק בתחום הסייבר – הסכמות מרובות אשר אינן בלב העשייה עלולות להסיט את מיקוד תוכנית הלימודים.

ד. קראו את האותיות הקטנות! כחלק מתוכניות שיווק אגרסיביות, תקבלו שלל הבטחות. החל מהתחייבות להשמה בסיום ההכשרה, דרך “קורסי בזק” למיניהם ו”פורמטים ייחודיים” אשר אינם דורשים תרגול עצמי מעבר ללימוד בכיתה ועוד. אנו ממליצים לבדוק היטב הבטחות מסוג זה והאם הקורס המוצע אכן יקנה לכם את הכלים הנדרשים להשתלבות מוצלחת בתעשייה.

ה. מומלץ לבחור במוסד לימוד אשר מציע קורסי המשך מקצועיים במגוון התמחויות. הדבר יאפשר בניית תוכנית פיתוח קריירה מסודרת ואף צפוי לחסוך לכם אלפי שקלים, שכן בוגרי תוכניות המבוא עשויים להיות זכאים להנחות משמעותיות ברישום לקורסים נוספים באותו המוסד בו למדו.

סייברפרו מציעה מגוון רחב של קורסים וסדנאות בנושאי סייבר ואבטחת מידע. חומרי הלימוד הייחודיים שלנו אשר פותחו על ידי סגל המרצים שלנו, מאפשרים גמישות והתאמה פרטנית לצרכי הארגון ומטרותיו.

אז אם אתם חושבים שאתם מתאימים ומוכנים לעשות צעד משמעותי לקראת כניסה לעולם הסייבר, בואו לשמוע עוד אודות הדרכות סייבר המעשיות שלנו. יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם ולסייע בבחירת התמחות סייבר המתאימה ביותר עבורכם.