מדוע כדאי ללמוד את מקצועות הסייבר? והיכן?

בחירת מקצוע הינה אחת ההחלטות המרכזיות אותה נדרש כל אחד מאיתנו לקבל במוקדם או במאוחר, ואשר השלכותיה צפויות להשפיע עלינו במשך שנים. אם לא די בקושי הכרוך בהחלטה על תחום הלימוד הרי שכל אחד מאיתנו נדרש להחליט גם היכן ברצונו ללמוד, פורמט הלימוד המתאים לו, העיתוי הנכון ועוד.

אז למה כדאי לבחור בלימודי סייבר ואבטחת מידע?

תהליכי חדירת והשתלבות טכנולוגיה לכל תחומי חיינו רק מתרחבים ומתעצמים, ואיתם גם היקף ותחכום התקפות הסייבר על מדינות, ארגונים מסחריים ואנשים פרטיים. איומים אלו והתעצמותם הביאו לדרישה ההולכת וגדולה לאנשי סייבר בשוק העבודה.

המחסור באנשי מקצוע הפך את תחום הסייבר ואבטחת המיידע לאחד התחומים הצומחים בישראל ובעולם והביא ממשלות וארגונים מובילים בארץ ובעולם לזהות את הצורך הדחוף בהכשרת אנשי סייבר ואבטחת מידע. לעוסקים בתחום מגוון רחב של הזדמנויות, מארגונים ממשלתיים, דרך חברות ההייטק הגדולות ועד סטרטאפים פורצי דרך.

למחסור זה גם השפעה על רמת השכר בתחום, אשר הינה גבוהה גם עבור משרות כניסה לענף – טבלאות שכר.

בנוסף לאופק התעסוקתי והתגמול הנאה, הרי שמדובר במקצוע מעניין ומגוון מקצועית, המשלב ידע ויכולות במספר רב של תחומים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה ומאופיינים בקצב שינוי והתפתחות מהירים.

מספרן הרב של תת-ההתמחויות הקיימות בתחום מציעות הזדמנויות קידום רבות – מקצועיות, ניהוליות וכלכליות.

איזה רקע נדרש? האם התחום הוא רק עבור בוגרי תואר במדעי המחשב?

ממש לא! אמנם מדובר בתחום טכנולוגי הדורש יכולות אנליטיות גבוהות אך אילו אינן נחלת מהנדסים בלבד. חלק מאנשי הסייבר ואבטחת המידע מוכשרים ביותר הגיעו מרקע שונה לחלוטין דוגמת עולמות הפילוסופיה, ההיסטוריה, הספרות, ואפילו אומנות והורים שעובדים מהבית.

כל שנדרש על מנת לכנס לתחום הם רצינות ורצון ללמוד – כבר לאחר השלב הראשוני של לימוד המבואות וההבנה של איך דברים עובדים יהיו בידיכם הכלים לאבטח ולנתר מערכות וטכנולוגיות מידע שונות.